La delegada del Govern a Barcelona visita la zona afectada per l'incendi d'Òrrius

Dilluns, 1 de juny de 2026

L'Ajuntament sol·licita la declaració de zona afectada de gravetat per una emergència de protecció civil per rebre fons que evitin el col·lapse dels serveis bàsics.

La delegada del Govern a Barcelona, Pilar Díaz Romero, ha visitat avui la zona afectada pel recent incendi d’Òrrius. Durant la visita, ha estat acompanyada per l'alcalde del municipi, Xavier Masgrau González; la primera tinenta d'alcalde, Gisela Bellavista Solà, i el regidor de Medi Ambient i Benestar Animal, Albert Falqués Serra.

L'equip de govern local ha traslladat a la delegada l'estat actual de la situació. En aquests moments, el Cos de Mossos d'Esquadra està supervisant qualsevol actuació de reparació mentre continuen les investigacions i es tanca la valoració total dels danys materials i ambientals causats pel foc.

Petició de recursos d'emergència

Davant la gravetat dels fets, l'alcalde ha sol·licitat formalment a la delegada el suport per declarar el municipi com a zona afectada greument per una emergència de protecció civil (coneguda històricament com a zona catastròfica). L'objectiu d'aquesta mesura és disposar dels recursos econòmics suficients per activar serveis provisionals d'electricitat, aigua i telecomunicacions, evitant així el col·lapse de la zona fins que es pugui restablir la normalitat.

Per la seva banda, la delegada del Govern s'ha mostrat totalment disposada a oferir el màxim suport institucional i a posar a disposició de l'Ajuntament d'Òrrius tots els recursos disponibles per agilitzar les tasques de recuperació i minimitzar l'impacte de la situació el més aviat possible.

Darrera actualització: 1.06.2026 | 16:09