La recollida de residus. Informació i accions de millora.

Dimecres, 14 d'octubre de 2020 a les 11:00

El Servei de Recollida de Residus d'Òrrius es duu a terme a través de dues empreses: la recollida selectiva (paper i cartró, plàstics i vidre) a càrrec de Resmar (Consell Comarcal del Maresme), i la recollida de la fracció de rebuig i l'orgànica que la realitza l'empresa Melmaper.

Òrrius disposa de 10 punts de recollida amb un total de 79 contenidors:

  • 10 contenidors de plàstic (grocs)
  • 11 de paper i cartró (blaus)
  • 7 de matèria orgànica (marrons)
  • 33 de rebuig (grisos)
  • 8 de vidre (verds).

Aquests estan distribuïts de manera que cobreixen el serveis pràcticament a tot el nucli i veïnats: Bell Cim, Camí Céllecs, C/Vista al Montseny, C/ Lleida (2 punts), C/ Barcelona, C/ Aquença, Can Blanch, C/Núria i sota l'Escola Francesc Macià/accés La Pallota i Plaça la Cens (consulteu aquí la freqüència del servei).

A banda, el Servei de Recollida de Voluminosos sota petició, gestionat també per l'empresa Melmaper, ofereix la possibilitat de recollir a domicili els mobles i trastos vells d'aquells particulars que no es poden desplaçar a la Deixalleria d'Argentona i que fan la sol·licitud prèvia a l'Ajuntament.

Per a un òptim funcionament, aquests serveis sovint requereixen la col·laboració ciutadana, ja que qualsevol mesura que es prengui per part de l'Ajuntament per millorar el servei es fa pensant en el bé comú. En aquest sentit, com a exemple de col·laboració que cal agrair, recentment alguns veïns del poble han vist restringida la seva zona d'aparcament habitual perquè l'Ajuntament sovint rebia queixes d'altres residents de la zona informant d'un mal funcionament del servei de recollida selectiva. En aquest cas es tractava d'un problema de pas del camió, que no podia finalitzar el servei perquè els vehicles estacionats li barraven el pas donada la seva magnitud. Això provocava que el punt de recollida es col·lapsés perquè el dia previst no s'havien pogut buidar els contenidors, fet que derivava en un carrer ple de restes i esdevenia un problema més greu de salut pública. 

Per altra banda, és bàsica la responsabilitat individual i el sentit comú a l'hora de llençar les deixalles i tenir en compte la freqüència de la recollida dels residus per tal de tenir sempre els punts el més nets possibles. Amb aquesta finalitat, es recomana als particulars, comerços i empreses, que si troben ple el seu punt habitual de recollida, es desplacin al més proper per no col·lapsar els contenidors ni deixar el carrer ple de brutícia i, en tot cas, informar a l'Ajuntament perquè pugui gestionar la incidència i prendre les mesures corresponents el més aviat possible.

L'Ajuntament segueix contemplant nous projectes de millora de la gestió dels residus, com el "porta a porta", que ja està operatiu a altres municipis i està funcionant correctament. En el cas del nostre municipi, es tracta d'un projecte que cal estudiar i adequar a la realitat del poble. Per la seva banda, també s'ha demanat a l'empresa que s'encarrega del servei poder reparar o renovar aquells contenidors que estan malmesos.

Mentrestant, l'Ajuntament recorda que fer un bon ús dels serveis i mantenir els punts en correcte estat, és una feina de tothom.

 

Darrera actualització: 16.10.2020 | 11:44